fredag 3 februari 2017

Mandelmanns-feber....

Tänk ändå hur mkt det gör för trevnaden med lite grönt i hemmet. Jag var tvungen att fylla på, härom veckan, inför en plåtning här hemma, så därför är det så här grönt och fint just nu.
Annars är jag, som ni redan vet vid det här laget, inte den trädgårds-mästar-dotter jag borde vara. Mina växter har en tendens att bli väldigt kortlivade av någon anledning. Men nu skall det bli andra bullar. (igen;) I vår skall här odlas till höger och vänster och jag längtar redan efter att få plocka in alla mina  egenodlade grönsaker i sommar. Jajamensan.
Vi har  en hel del byggplaner här hemma framöver. Bla skall vi inreda, för att sedan hyra ut, vårt lilla gårdshus. Eftersom det ligger i så nära anslutning till vårt eget boende, så vill vi inte ha några fönster för hyresgästerna  in mot vår trädgård. Därför kommer hela ena långväggen på gårdshuset, som ligger mot vårt hus, vara helt utan fönster. Där kommer vi istället bygga upp ett växthus mot väggen, så att det inte ser så skumt ut. Och, som sagt, inte minst för att vi skall sitta där i prunkande grönska och dricka kaffe framöver. Japp!
För vem vill inte stå på huvudet i jordmyllan en solig sommardag, efter att ha sett programmen hos Mandelmann!!? Nu vill vi ju alla ordna gårdsfest med helstekt lamm och egen-odlad sallad och vara så där härliga som Gustav och Marie! Alltså, jag ÄLSKAR den serien! Och jag älskar att det redan är Februari och ett steg närmre våren. Våren 2017. Den vår då trädgårds-nästar-dottern tar steget ut ur garderoben och börjar odla. (?)


1 kommentar:

  1. Låter härligt det ;)...och vem ser inte på Mandelmanns ;)) !
    Ha en fin vecka !
    Bia

    SvaraRadera