fredag 24 februari 2017

Fredagslyx

Ett av de bästa besluten som jag tagit de senaste åren, var att säga upp mig och starta eget. Självklart var det med en skräckblandad förtjusning, men mest alldeles alldeles underbart.
Att själv bestämma över sin egen tid är värt så mkt mer än alla pengar i världen.
Idag tex har jag suttit hela morgonens i sängen, med datorn i knät och kaffekoppen välfylld, och jobbat med morgon-tv i bakgrunden. Jag älskar den kombon.
Så utan att det känns som att jag jobbar har jag hunnit med att planera för kommande plåtning, skicka ut kallelse till en årsstämma, blogga och fakturera. Allt i en skön mix.


Efter att ha pratat i telefon med yngsta dottern, som haft ett spännande jobbmöte med sin chef, inväntar jag nu att äldsta dottern skall komma in på en förmiddagsfika. Hon skulle bara åka och hämta en pall med spånbålar först;) Livet som stallchef.
I väntan på henne har jag flyttat ned mig, och datorn, till köksbordet. Brasan sprakar och solen skiner. (Ja, jag vet- sociala-medier-idylliskt, men faktiskt sant;) Medan jag njuter av att fredags-feeling delux börjar infinna sig så ser jag fram emot en spännande helg! Är det någon som skall till "Inspirationsdag för influensers" med Trendenser i Göteborg? Skriv gärna en rad till mig på Instagram isf. Vore SÅ kul att träffas IRL. Och du. Kom ihåg att fundera lite kring vad som är viktigt i livet och vad som får ta din tid. Vad drömmer DU om?
Bilderna är tagna av Noah Agemo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar