torsdag 30 mars 2017

Hej bloggen.....

 Halvligger i soffan, med en varm, trött Tax-flicka över benen. Dividerar med mig själv om jag skall ge mig ut i löpspåret, eller om jag skall sätta på en kopp kaffe till. Vi får se. Jag vill ju inte störa Stina som sover så gott. Hon har varit ute med farmor hela dagen, så hon är inte alls sugen på att ge sig ut i kylan. Jag vet dock att just idag skulle jag verkligen behöva ge mig ut på en runda. Bästa sättet att rensa huvudet från tankar som bara drar energi. Samtidigt är det ju så mysigt med de tända ljusen och den varma filten. Och taxen.
 Igår tog jag lite bilder på alla vackra grönsaks-leftovers från i tisdags. Då hade jag nämligen besök av en jätteduktig fotograf och en proffsig stylist. Resultatet av det lär ni få se framöver. Grönsakerna njuter vi av redan nu.
Festligt att se hur någon annan flyttar runt på ens saker. Jag har nog aldrig, under alla år, haft denna vackra vas, tv i bild,  på köksbordet. Den har troget stått i ett av fönstren i hallen, tillsammans med likasinnade second hand-fynd. Men varför inte på köksbordet liksom. Med Trollhassel och allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar