fredag 10 mars 2017

Häromdan sneddade jag över Hötorget på väg från ett möte. Åh! Jag älskar dessa hav av blommor. Inte minst Tulpaner, som ni redan vet. Jag älskar också det faktum att vi bor på landet, men ändå så nära storstaden. 1/2 timma med bil eller pendeltåg. SÅ lyxigt. Helt perfekt att kunna åka in och njuta av pulsen en fredag eftermiddag. En kaffe på Snickarbacken, eller Snickis som mina två yngsta säger. Favoritstället, där de båda är stammisar. (Själv undrar jag hur dessa cafeer går runt. 90 % sitter med uppslagna datorer, gärna flera stycken i grupp, och pluggar i timmar.....) Ett varv på stan, in på Moodgallerian en lov. Vidare till NK, där det blir ett stopp på Lakritsroten för inköp av fredagsmyset.  Förra veckan blev det gammeldags mjuk lakrits med "snuspulver" utanpå. SÅ goda. Oftast en sväng till klädbutiken JUS, åtminstone om yngsta är med. Då är även Schuttermans, Miss H och Acnes flagstore givna stopp. Japp. Hon skulle aldrig sätta sin fot på någon av de stora kedjorna. Nix. "De lever på att göra billiga kopior av andras design".
Sedan är mamman rätt så nöjd att åka hem till lugnet på gården igen. Drömmen har dock länge varit en våning i stan någon gång i livet. Tänk att kunna gå ner på stan och äta frukost på något mysigt stammishak. Flanera en stund och sedan kunna gå hem igen. Eller på kvällen, efter bion eller restaurangbesöket, kunna ta varandra under armen och knalla till sin våning (!)......
Tja. Vem vet. Kanske i framtiden. Tills vidare njuter jag av närheten till både storstad och lantliv. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar