måndag 6 mars 2017

#detfinastejaghar

 Han som är min viktigaste person i livet. Som jag älskat sedan vi båda var 13 år. Då när han var värstingen på Håstensskolan i Varberg och jag skötte mig exemplariskt på högstadiet i Veddige.
 Han som haft mitt hjärta i snart 34 år. (!) Som är min klippa och min trygghet. Min allra bästa vän. Han som får alla att skratta. Min livskamrat.
Hon. Som är vår älskade förstfödda. Som har lika nära till skratt som till gråt. Vår mest otåliga, älskande, omtänksamma och kloka. Som blir mamma i sommar, nästan samtidigt som hon fyller 25.

Vår finaste Ellen. Som gifte sig med sin Mattias, den glada, trofasta och trogna, sommaren 2012.
 Han. Vår enfödde son. Den modiga. Äventyraren. Som alltid velat tänja gränser. Klättrat högst och hoppat längst. Alltid utanför boxen. Han med det allra mjukaste hjärtat.
 Vår finaste Noah. Som gifte sig med sin Ida, den alltid leende, varma och engagerade, sommaren 2013.
Och så minstingen. Som fyller 20 i sommar. Hon som vägrar vara med på bild. Som alltid gått sin egen väg. Som blonderat sitt kolsvarta hår precis idag. Hon. Den orubbliga. Stabila. Omtänksamma. Generösa.

 De är det allra finaste jag har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar