fredag 3 mars 2017

En alldeles särskilt viktig fredag.

 Efter en väldigt berörande och stark blogg-frukost , med Läkarmissionen , känns det enklast att bara lägga ut bilder på den obligatoriska (?) fredagsbuketten, inköpt på Hötorget. Man slänger inte ihop ett blogg-inlägg om könsstympning hur som helst. Det behöver få ta tid. Jag spar det till Internationella kvinnodagen nästa vecka tänker jag. Den 8 Mars. Det är kring den som LM valt att lyfta frågan under hashtaggen #varjeflicka Väldigt bra.

Det var i alla fall väldigt roligt att få träffa Emma Sundh, Louise Lemming (Vintagefabriken), Linda Hansson (Volang), Lisa Eriksson (Knivlisa) och många fler. Mer om det helt enkelt. Nu behöver jag smälta den här dagen, som även innehöll en lunch-intervju med Ida om Human Traffiking och print-serien som jag skrev om i tidigare inlägg. Nu gör jag helg och ser jag fram emot en middags-dejt med mannen i mitt liv, extra tacksam över att vara en kvinna som fått växa upp i Sverige.
Hoppas att du får en fin fredagkväll och skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar