måndag 16 oktober 2017

Älskade Varberg

Summerar en härlig helg i Varberg. Min älskade gamla hemstad.
Platsen där jag gått i skolan, blivit kär och gift mig.
Här har jag, och mina 4 syskon, tillbringat alla våra barndoms-somrar. Här har mina barn tillbringat alla sina somrar. Här har pappa, och hans 3 syskon, tillbringat sin barndoms somrar.
Klart man för evigt älskar denna plats.
På Södra Näs, där släkten haft sitt sommarparadis i över 59 år, känner vi till varenda liten ko-stig.
Vetskapen om bästa badstenen att kliva ut i havet på, har gått i arv i flera generationer.
Alla har vi suttit på exakt samma klippa och fiskat krabbor.
Fint.

I helgen hade mamma, jag och mina tre systrar en liten tjejhelg i västkustens pärla.Bla för att fira lillasyster som fyllt jämnt.
Det skall bli en årlig tradition fr.o.m nu. Ja, inte att syrran fyller jämnt;) utan att ta en helg tillsammmans i Varberg.
Förutom promenader längst havet så hann vi även med ett besök ute på Strömma.
Vi var, såklart, först på plats denna lördag förmiddag. 
En bra stund innan de öppnade kl 11.
"Systrarna Henriksson" är nämligen alla drillade,av vår käre far,att 15 min före är 15 min för sent;)
Väldigt bra sak att ha i ryggmärgen vill jag lova.
Tack vare den hann vi plocka våra brickor fulla med godsaker, innan tanterna från Borås välde in.
Skönt!
Besöket på Strömma kräver förresten ett eget inlägg. Så det kommer senare i veckan.

Det bidde inget bad på Kallis denna gång, men oj vad många timmar vi spenderat där genom åren.
Få saker slår en solig sommardag på deras soldäck.Med kaffe och våffla nära till hands, och bad direkt i havet efter bastun.
Drömmigt.

Vi (jag:) hade även planerat in ett besök i Krickelin och Mirandas alldeles rykande färska butik FGL STORE. Men alltså. HUR snyggt!
          Detta besök kräver, som ni förstår, även det ett eget          inlägg.....
               




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar