måndag 3 juli 2017

Tips för sommarutflykten

Häromveckan, när jag var hos syrran och hälsade på, så gjorde vi en mysig dagsutflykt, bla till Vadstena. Dit kan man ju inte åka utan att göra ett besök på Vadstena Antiklada, som ligger precis i utkanten av staden.
Det var där vi köpte vår köpmandisk, som vi har i köket, för många år sedan. De har alltid SÅ mycket fina saker.
Allt prydligt och fint uppställt i färgkombinerade blickfång.  Så vackert. Blått är flott.


Ångrar att jag inte köpte den lilla kannan med fåglar. Så fin. Well. Som om jag behöver fler......
Grönt är skönt. Några av dessa saker behövde jag verkligen (?), så de fick följa med hem. Du skall få se vad i ett annat inlägg framöver....
Rött är.... sött?

Min pappa hette Gunnar. Var på vippen att köpa skolplanschen bara av den anledningen. Men vart skulle jag ha den? Jag har ju redan 5 stycken som står bakom sammets-skynket i vårt sovrum. Förr köpte jag allt fint jag såg, men numera tänker jag efter först och undrar vart saken i så fall skall få plats. Vart den skulle passa. Kommer jag inte fram till det så köper jag inte. Vuxet. Tråkigt.


Den som gillar loppisar, där man själv får gräva runt bland "bråten", får inte missa att gå upp på logen. Där hittar man allsköns prytlar och prylar i en salig röra. Som tex udda porslin, verktyg, ramar, femtusen olika typer av vaser och......
....trasiga gamla dockor.....

Vadstena Antik är verkligen värt ett besök. Mycket fint till hyfsade priser. Och ägarna är dessutom väldigt hjälpsamma och trevliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar