tisdag 19 september 2017

Rick Owens i Soho

Som jag skrev i tidigare inlägg så är mitt absolut största "New York-tips" att ta sig ut till stadsdelarna utanför Manhattan och Time Square.
Vi bodde i supermysiga Soho, en mix av Söder och Östermalm skulle man kunna säga.
Här är tempot ett helt annat än trängseln inne i city.
Här finns dessutom mkt roligare butiker. Allt ifrån handplockad märkesvintage till exklusiva designers.
En av de coolaste, som är värt ett besök även om man inte gillar hans kläder, är 
Rick Owens butik på 30 Howard Street.
Butiken känns som en utställning av modern konst, med personal som ser ut som tagna direkt ur Catwalken från någon av RO visningar.
Lokalen är SÅ snygg. Helt i betong känns den mer som en industrilokal. Maken, på väg ned för trappan, passar in bland personalen tror jag minsann....
Rick Owens står för all design, tillsammmans med sin fru Michele Lamy. Från varenda detalj på plaggen till möbler, inredningsprylar och hur butikerna är utformade.
Här ser ni mig med min kamera;) (Och dotter Nelly som provar en väska)Kul med ställen där man får ta bilder. I en hel del butiker får man inte det. Skumt med tanke på hur mkt gratis-reklam de missar via dagens sociala medier.
En av personalen såg mig plåta och började bära bort stegen för att jag skulle få en bättre bild.....
..... det hjälpte dock inte så mycket.... Ha! Speglar över allt liksom.
Och så alla dessa supercoola hus i Soho. Jag tror jag har fyllt ett helt minneskort med bara dem. Well. Nära på...
Kanske man rentav skulle starta en butik i den lediga lokalen. Jag vet en (dotter) som gärna skulle flytta till NY på stört.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar