onsdag 31 maj 2017

Sista Maj.




Åh vad jag njuter av kvällarna nu. Syrènerna blommar för fullt och det gäller att supa in dofterna innan det vackra är över.


Jag passade på att njuta så mycket att jag tog kvällsfikat med mig ut. Det är sannerligen inte ofta jag äter kaffebröd numera, jag mår så mycket bättre utan socker, men vad göra när maken och hans närmsta vän (som, precis som undertecknad,  älskar nämnda kaka) lämnade Mazariner kvar i köket, efter deras fika...


I väntan på att M skall bygga vårt växthus/orangeri så får syrènbersån duga. Helt ok måste jag säga. Men oj vad trevligt det skall bli när man kan sitta i ett solvarmt glashus och dricka kaffe svala sommarkvällar. Jag har lätt att se mig själv i den situationen. Som tur är det maken him self som gärna vill bygga. Vi skall vara hemma i princip hela sommaren, så det skall nog hinnas med. När han väl sätter igång brukar det gå i rasande fart. Tills vidare trycker jag in mig i en av våra syrenbuskar.
Extra trevlig kväll, när jag hittade fina Sara och Jörgen på Dunke Design i senaste Sköna Hem. Heja er fina vänner. Jag lovar att hojta så fort jag hittar en schysst industrilokal där ni kan visa upp alla era snygga möbler. Eller kanske en fin gård eller så.

Från soffan, med taxen Stina i knät, önskar jag härmed god natt. Eller god morgon för all del, om du läser imorgon först. Eller nåja, isåfall är det ju idag. Typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar