måndag 8 maj 2017

En måndag i Maj.

Måndag. Snön yr och det blåser småspik utanför dörren. Svinkallt. Älskade Maj. Detta var inte riktigt vad vi tänkt oss från dig.
Fast du, säg inget till någon, men jag tycker faktiskt att det är lite mysigt. Sitter vid köksbordet, framför brasan, och jobbar igen lite efter de senaste veckornas resande. 
Så just idag är det helt ok med inne-mys. Dock förväntar jag mig värme och strålande sol fr.o.m imorgon t.o.m September ut. Deal. 

 Igår kom jag hem ifrån några fantastiska dagar i London, med storasyster och vänner. Gillar den staden a lot. Dock behöver man inte vara borta många dagar innan man inser "hemma bäst".
Tänk att ha ett varmt ombonat hem att längta och komma hem till. Nåd.
Jag älskar att resa. Uppleva andra länder. Bo på charmiga hotell, dricka kaffe på mysiga cafèer och äta god. Att hyra bil och bara åka runt på fri hand och se sig omkring.
Men. Jag älskar även att vara hemma. Att få skrota runt i mina grå mys-brallor, dricka alldeles för mkt kaffe och göra ingenting. Love it.
Scrollade igenom gamla bilder i mappen "Hemma på Bromsta gård" och hittadebla  denna som varit med i inredningsreportage gjort av Johanna och Lina.
Jag gillar väggdekorationen jag gjorde av framsidor av Husmodern från 1923. Idag står det ett stort gammalt linneskåp framför, som vi var tvungna att flytta när vi rev en vägg, för att få större kök.
Men väggen är kvar intakt där bakom. Kanske får hitta en annan plats för skåpet framöver....

Och så här såg det ut när vi hade kyl och frys inbyggda i ovan nämnda vägg, som vi tog ned. Kul att ha bilder att gå tillbaka till när huset förändras.
Nu skall jag fylla på kaffekoppen och jobba vidare. Bla med inlägget om Yvonne på La Belle Vue. Ha en fin måndag alla fina! Nu skiner solen.
SparaSparaSparaSpara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar