måndag 22 maj 2017

Trädgårdsmästarens dotter tar nya tag.




Idag blev det en tur till Zetas trädgård, tillsammans med äldsta dottern E. Jag älskar den platsen. Och jag inte är ensam.  Det brukar synas om man åker dit under helgen, om man säger så. Skönt att dra dit en måndag förmiddag istället. Lagom mycket folk och inga köer.

Ja, för det blev ju inte mycket med min odlar-entusiasm om en säger så. Eller entusiasmen var det kanske inget fel på till en början, men det höll liksom inte hela vägen. Vi lämnar det helt enkel tkr jag. Inte så viktigt, när allt kommer omkring, vad som hände med fröerna i de vackra fröpåsarna jag beställde. Och fick. Det viktiga är ju att plantor är inhandlade och snart (?) nedgrävda i min trädgård. Vilken dag som helst faktiskt.
Svårigheten är ju att på Zetas finns ju alla sorter du kan tänka dig, plus 1000-tals sorter till. Inte helt lätt att välja.
Jag hade bestämt, innan vi åkte hemifrån, att inte bara köpa hem vita sorter......
....det gick väl.... sådär....
Eller förresten. Vi köpte både smultron- och jordgubbsplantor. Jordgubbar är ju röda. Faktum är att de även hade vita jordgubbar, som fåglarna inte snor. Ångrar lite att jag inte köpte dem....
Älsk på ställen som Zetas, där man verkligen har haft en plan som man sedan följt hela vägen. Allt ifrån hur husen ser ut exteriört...
.... till brödpåsarna i restaurangen. SÅ snyggt. Extra trevligt för en som undertecknad, som tycker att det är kul med koncept och vet hur mycket jobb som ligger bakom. Heja dig Victoria Skoglund!


Även butiken är helt fantastisk och man vill ju plåta typ allt. Eller ännu hellre ta med sig hem!





När vi ätit av den goda lunchen, E tog Biff Lindström och jag fårost-sallad, var vi så nöjda över att vi lyckades se förbi alla frestande bakverk. Dock fick vi en timme över,  efter att all gröda var betald och instoppad i bilen, så då hamnade vi med varsin god kaka iallafall. Jaja. Väldigt gott!
Jag pekade finger åt fröpåsarna när jag gick förbi såklart. Och sedan åkte vi hem för att gräva ned alla färdiga jordgubbsplantor, luktärt, Klematis och en massa annat vackert som duktiga trädgårdsmästare drivit upp åt mig. Får se om jag rentav får till det ikväll. Jag skall bara....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar