fredag 6 januari 2017

TRETTONDAGEN

Oj vad vi har eldat i kaminerna de senaste dagarna. SÅ mysigt! (Ja, vi behöver svärta kaminen i köket...) Finns ingen värme som är så skön som från en brasa. För att inte tala om sprakandet och knastret från vedträn. Underbart.
Vi har verkligen vänt på dygnet de här dagarna. T.o.m jag har snudd på blivit en nattuggla.  Det går ju an när man kan sova hur länge man vill och sen ta sig en extra lur på dan. Som tur är har vi begåvats med en tax som gillar att sova. Gärna så här på favoritplatsen;) 
Maken fixade brunch på det vi hade hemma. Lyx. Till vardags äter jag alltid min Chia-pudding och ett ägg till frukost, gott med lite omväxling såhär på Trettondagen.
Hör du jazzmusiken i bakgrunden?
Åsså dottern som gör allt för att förstöra mammans stämningsbilder;)
Efter frukosten blev det en långpromenad i det svinkalla vädret. Nej förresten. Det blev det inte.... Burr! Hoppas att du har en fin Trettondag i kylan!

1 kommentar:

  1. Ja nu är det vinter !!....idag har vi bara haft några minusgrader, men här om dagen hade vi 25-...snabb vändning !
    Ser att du ska ändra lite på din blogg, alltid kul....har märkt att instagram tagit över bloggarna. Har bloggat sedan 2012, men nu har det
    blivit segt på bloggarna...jag instagrammar också, men tycker inte det är samma sak.... Jag följer dig på instagram. Jag heter bia_hag på instagram ;)) om du skulle råka kika in ;)...........god fortsättning på nya året !
    Kram bia

    SvaraRadera