onsdag 5 oktober 2016

Ett drömskt hus......


Något som alltid fascinerat mig är gamla övergivna hus. Det är ngt i mig som liksom går igång. Vem bodde här? Hur länge? Varför övergav man bara huset? Varför tog ingen annan över? Hur länge har det stått tomt.....?
Den här skönheten ligger i Piemonte-dalen i Norra Italien. Vi var precis på väg att susa förbi. Tack å lov fick jag syn på det vackra gamla stenhuset i tid, så att maken hann bromsa in. Snäll som han är så körde vi sakta ned på den igenvuxna grusvägen, så att jag kunde hoppa ur med kameran i högsta hugg.
Jamen visst är det väl magiskt med grönskan som letat sig in i det snirkliga balkongräcket.Oj vad fint det måste varit en gång när det var i bruk. Tänk bara den grönblå dubbeldörren.

Vägg iväg med boningshuset verkar det vara något slags magasin.



Jag känner på något lustigt sätt hur kreativitets väcks. Vid åsynen av gamla fina byggnader som den här vill jag skapa något..... Jag får lust att starta ett nytt företag, designa möbler, skriva en bok (well) måla en vägg eller något annat kreativt. Kanske på samma sätt som en artist får lust att skriva en låt. Typ.


Någon gång vill jag äga ett vackert gammalt stenhus i Italien. Någon gång.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar