lördag 29 oktober 2016

BodilVintage och Retrorummet



Här köpte jag mitt fredagsmys delux igår. Handgjorda praliner och världens godaste lakrits. Men mer om det i ett annat inlägg, en annan dag.
Nu skall vi fokusera på dessa båda sköningar; Elin och Kristian. SÅ otroligt trevliga och goa människor med mysigaste butiken! Christian har tagit tjänstledigt från sitt yrke som lärare, för att jobba med sin passion; Vintage-himlen för den som vill att möbler skall vara sådär ljuvligt slitna och med en historia.Vackert porslin och charmiga prylar hittar man också här hos BodilVintage och Retrorummet. Dessa två driver nämligen två butiker i en. Hur bra? Extra kul för en gammal västgöte att träffa på en likasinnad bara sådär. Det visar sig nämligen att även Elin, precis som jag, bott i lilla Timmele en period i sin barndom. Festligt.



Väldigt mycket snygga kläder också vill jag lova. Provade en supercharmig skepparkavaj som tyvärr var lite för stor.
Nere i källaren hittar man soffor, stolar och bord i långa rader. Sminkbord från 50-talet och en helt underbar rottingsoffa med rosmönster i dynorna. Precis samma tyg som i dem min farmor hade för många år sedan. Nostalgi.

Midsommarkransen är verkligen bästa stället för en utflykt denna soliga dag! Perfekt för inköp av lördagsgodis och kaffe på ngt av alla mysiga cafeèr. Dem hann jag inte besöka igår, så det får väl bli nästa gång. Ha en skön lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar