torsdag 24 oktober 2013

"Koppar! Aldrig i livet......"

 Så hade Fru Vintage minsann svarat om någon hade påstått, för bara några år sedan, att hon skulle inreda med koppar och andra murriga färger. Nu är det annat ljud i skällan må jag säga. Kudden i kopparfärg och vackra broderier hittade hon på en vägloppis i Varberg i somras. Den fantastiska kopparhinken är en gåva från mamman. Båda tar upp färgerna i den nyligen framknackade murstocken så fint. Eller hur!?
Äntligen kom delar av de antika tidningarna, Husmodern från 1923, till användning! De fick bli en tapetvägg i nyrenoverade vardagsrummet. Glasflaskorna är fyndade på Läkarmissionens second hand, rullen med grovt snöre köptes på Vadstena Antikt och Kuriosa i somras och ljusstakarna är sprayade med kopparfärg. Handen på hjärtat, vad tycker du om koppar? Fru Vintage lillasyster hatar det....

3 kommentarer:

  1. Hallå!
    Älskar din tidningsvägg!!!!! precis min stil... =)
    Och ja, jag har också precis köpt en koppargryta på loppis! trodde
    inte heller jag skulle "snöa" in på koppar... men så är det!
    Kan det vara Ernst fel tror du?
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Jag gillar koppar både som både material och kulör! Men det måste användas på ett nytt sätt, du visar bra exempel på det med kudden och ljusstakarna. No more kastrullock uppsatta på väggen a´la 1970-talets tolkning av "lantlig stil", om du förstår vad menar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så! Det är helt ok att dessa olika "fula" trender kommer tillbaka, bara det hela sker i en ny tappning;)

      Radera