måndag 28 november 2016

 Idag är marken alldeles vit i Stockholmstrakten. Igen. Direkt infinner sig lite mer julstämning och det blir lättare att förstå att 1:a advent just passerat. Jag gillar den här tiden jättemycket. Mys med ljus och glögg på kvällarna. Dock är jag inte så jätteförtjust i julpynt och krimskrams. Blommor och gran-,tall-och enris är min melodi......

..... tillsammans med röda äpplen och grova snören. Det kan bero på att huset vi bor i är ifrån slutet på 1600-talet, så det passar bäst med det "naturliga",lite gammaldags på något sätt.
Denna dukning gjorde jag i vårt lilla timmerhus som ligger på gården. I vår skall vi börja bygga och inreda det till ett boende igen, så jag passar på medans de vackra timmerstockarna fortfarande syns. Visst är de makalöst vackra! Säckväv, granris och gammalt ärvt porslin blir finfint i juldukningen. Min favoritfotograf Noah tog en hel del bilder vid detta tillfälle, så det kommer säkerligen fler framöver. Med önskan om en fin stråt på veckan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar