söndag 18 september 2016

Höst och en vävd 50-åring....

 Sista dagarna har det verkligen skett en förändring i vädret.  (om vi nu skall hålla oss till prat om väder och vind;) Även om solen strålar på som aldrig förr, så känns det att hösten ändå tar över. Och nu är det väl ändå dax. För VILKEN sommar vi har haft! Och så låååång den blev! Helt fantastiskt skönt!

Nu är det ändå lite mysigt med höstkänslan. Att få krypa upp hemma i soffan med filtar och tända ljus. Min favoritfilt ligger över Chesterfield-fåtöljen därhemma och går i grå-och svarta toner. Jag älskar den för att den värmer benen perfekt när jag ligger i soffan, men mest för att det är min lilla mamma som vävt den! När hon var 17 år, för nästan 50 år sedan, och gick "husmodersskola" (varför finns inte det längre liksom?). Hennes initialer finns broderade i blått och jag tycker att det är så fint.  Förutom en liten kaffefläck, som man bara ser om man vet om den, så syns det sannerligen inte att filten har snart 50 år på nacken! Hantverk när det är som bäst. Ha en fin söndagkväll! Själv skall jag åka och hämta lilla mamman vid flyget.

1 kommentar: