måndag 9 februari 2015

#Vänligaveckan

 Hurraaaaaaa!! Nu är Vänliga Veckan äntligen igång!!! Sätt igång och släpp ut all din inneboende vänlighet vetja. Varför inte börja med att bjuda grannen på kaffe!? Som Eva, vår informationschef på Läkarmissionen,  sa i TV4 imorse; "grannar är inget vi väljer men, bra eller dåliga, så påverkar de våra liv" Här kan du se klippet!
 Nåja, kanske att du skall vänta med att bjuda till kaffe i trädgården. Denna dukning är från i våras då det kändes lite mer naturligt att duka utomhus.
Dock kan du ju, precis som Fru Vintage gjorde då, köpa det fina porslinet i någon av våra second hand-butiker. Kanske att grannen rentav kan få ta med sig den fina kaffekopp han/hon druckit ur, hem efter kaffestunden.

Fru Vintage kommer att ge olika tips att vara vänlig på hela veckan. Skriv gärna i kommentarsfältet om du hittar på något eget och uppmuntrar någon med!  Med önskan om en alldeles fantastiskt vänlig dag!

4 kommentarer:

  1. Här har du en som samlar på koppar med "själ" i, hihi.....men nu får det nog vara nog med koppar för min del...jag tar olika koppar för varje gång jag fikar ;))
    Så jag har en del, men bara en eller ett par av varje ;))...kul tycker jag ;)....roligt med vänliga veckan också...
    Kram bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt Bia! Ja, det är svårt att få nog av dessa skönheter;) Gå gärna in på www.vanligaveckan.se och anta en vänlighetsutmaning vetja! Kram Fru Vintage

      Radera
  2. Åhhh, vad jag längtar till sommaren när jag ser dina bilder! Men först några åk i skidbacken. Kanske stråla lite i liftkön då ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller huuuuur!! Fru Vintage också! Ja, stråla vetja! Gå gärna in på www.vanligaveckan.se och fyll i din utmaning! Kram Fru Vintage

      Radera